سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جت نیوز

آهک هیدراته چیست؟

    نظر


آهک هیدراته چیست؟ برای خرید این ماده شیمیایی به کدام سایت معتبر و بلند مدت مراجعه کنیم؟ برخی از کاربردهای آهک هیدراته چیست؟ نام های دیگری برای این ترکیب چیست؟ برای پاسخ به این سوالات مهم تا پایان این مقاله مفید با کارخانه آهک همراه باشید.

آهک هیدراته یا به عبارت دیگر (آهک هیدراته) یک ترکیب شیمیایی خاص است که بر اساس فرمول هیدروکسید کلسیم تشکیل می شود. این ماده در پزشکی، تصفیه آب و فاضلاب، دندانپزشکی و ... کاربردهای فراوانی دارد. در دندانپزشکی افراد از این ماده برای پرکردن دندان استفاده می کنند.قیمت آهک هیدراته

این ترکیب شیمیایی در آب نامحلول است. اما ناگفته نماند که در دمای اتاق به راحتی در آب حل می شود و یک محلول قلیایی با pH 12.4 تشکیل می دهد. در pH نسبتاً بالا، حلالیت یا حلالیت این ماده به شدت کاهش می یابد.

جالب است بدانید که آهک هیدراته مانند سایر هیدروکسیدهای فلزی ساختاری چند وجهی دارد، یعنی بین لایه های آن یک گروه هیدروژنی بسیار قوی وجود دارد.

نحوه تولید آهک هیدراته

در واقع آهک هیدراته یک ماده حساس به حرارت است. هنگامی که با آب ترکیب می شود، لایه هایی از هیدروژن را تشکیل می دهد. برای ساخت این ماده از سنگ آهک (با فرمول شیمیایی Caco3) استفاده می کنند. زیرا این فرمول شیمیایی فرمول اولیه ساخت این ترکیب است.

عملیات حرارت دهی یا به عبارتی برشته کردن در دمای بالای 1000 درجه سانتیگراد انجام می شود و منجر به تغییرات شیمیایی و فیزیکی در این ترکیب می شود و به مرور زمان منجر به تغییر فرمول ساختاری این ماده می شود.

آهک در طی فرآیند حرارت دادن یا پختن خالص می شود. اما ناگفته نماند که یک مرحله دیگر برای تولید ماده اصلی باقی مانده است. آهک خالص حاوی هیدروژن نیست. برای افزودن عنصر هیدروژن، باید آب اضافه کنید. به همین دلیل به آن آهک کنده یا آهک کنده می گویند.

یک مسئله مهم در تولید این ماده شیمیایی این است که ترکیب آب با آهک بسیار مهم است. زیرا این امر بر کیفیت نهایی آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت. در حال حاضر از دستگاه های بسیار ویژه و پیشرفته ای به نام سیستم هیدراتاسیون برای تولید محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند.